Pastorn har ordet

Johanna Fredixon

Jag heter Johanna Fredrixon och från och med 1 februari tillträder jag som ny pastor och föreståndare i Värne allianskyrka. Det känns jätteroligt och jag ser fram emot att få lära känna församlingen och tjäna som pastor i den här bygden.
Min make Tobias och jag har fyra barn tillsammans och vi bor i ett hus strax utanför Värne. Vi tycker båda två mycket om friluftsliv i olika former, både sommar och vinter, och läsning är ett annat stort intresse.
Min förhoppning är att få vara med och fördjupa församlingens kallelse och tjänst och leva nära människor i deras vardag. Jag vill vara en pastor som har tid och som känns lätt att ta kontakt med och samtala med i olika frågor. Ensam är inte stark, utan vi människor behöver varandra. Både som medmänniskor i vardagen, men också för vår tro. En viktig del i min tjänst tror jag därför handlar om att be för och med människor, och att tillsammans på olika sätt söka oss nära Jesus.

Tveka inte att höra av dig till mig om det är något du undrar över eller om du skulle vilja träffas för att prata mer!

Tel 070-5819712
Mail pastor@varneallianskyrka.se